En stark webbstrategi bygger varumärke, ger nya kunder och orders.
Ofta sätter man etiketten Inbound marketing på koncept som går i den här riktningen. Det är lite som att man med en magnet drar till sig kunderna jämfört traditionell marknadsföring där man mer skriker ut sitt budskap med megafon. Denna inforgraphic ger en visuell förklaring hur det funkar.
1. I början finns marknaden där ut och en förhoppning att få nya betalande kunder.
2. För att kunna konvertera personer ur din målgrupp till kunder behöver du hjälpa dem upp i trappan genom att attrahera dem, tillföra ett innehåll med värde och på något sätt få dem att kontakta dig.
3. Det är i detta läge din hemsida och dina aktiviteter för att bygga en stark webbnärvaro ger resultat. Du har format en stark webbstrategi som bygger varumärket och skapar nya kunder och orders.
Ta en kontakt så berättar vi mer och ser på ett upplägg hur du kan tillämpa detta koncept i din verksamhet.
Detta är ju särskilt relevant då flera undersökningar de senaste åren pekar på att många är trötta på reklam och all annonsering man hela tiden exponeras för.
Vill du läsa mer så är här några fördjupande artiklar i kunskapsbanken:
Inbound marketing, vad är det? hur funkar det?
Tre tips för en framgångsrik webbstrategi
Varför SEO alltid bör ingå i webbprojekt
Hur starka landningssidor ger fler leads