Nyheter & Trender

Webb & Strategi sedan 2003

AdCrea AB ett år – Tid för fest och eftertanke!

dec 10, 2022

På ostadiga ben har vi nu klarat ett första år! Samtidigt som företagandet känts osäkert har det varit desto enklare att leverera på vårt erbjudande. Det är ingen tvekan att trenden och utvecklingen gynnar webben och byråer som har sitt fokus inom webbstrategi.

Har här samlat några reflektioner och en summering på detta första år.

Några iakttagelser efter ett första år

– Värdera din tid, värdera vad som är verkligt viktigt.
– Fokusera på det som marknaden efterfrågar och där du kan ta orders, hitta dina USPar!
– Håll det enkelt och okomplicerat på alla områden.
– BNI och LinkedIn är bra kontaktnät som det lönar sig att investera i.
– Var djärv, tveka inte, men inse samtidigt dina begränsningar.
– Ta hjälp och samla ett kontaktnät som kan ge input i olika frågor allt från ekonomi och bokföring till IT och förhandling.
– Inte fått 21 men väl 31, tack till Marita vid min sida!

Tack till BNI – Ett affärsnätverk jag kan rekommendera

Startade AdCrea AB för ganska exakt ett år sedan 17/12-21 och gick med i BNI i februari 2022. Jag har åtminstone 3 av dessa månader haft mer än hälften av min omsättning från uppdrag jag fått via BNI.

Beslutet att gå med i BNI var enkelt eftersom jag tidigare under perioden 2009 till 2020 varit affärspartner och under den perioden också upplevt ett högt värde i konceptet Givers Gain. Stort tack för stödet från alla Affärspartners i BNI Most Wanted, ser framemot år 2 för AdCrea AB.

Har försökt hålla mig på hemmaplan

Vilket ju innebär att inte lova för mycket och försöka hålla sig inom kända och trygga områden. Med utgångspunkt i min erfarenhet av webbstrategi och SEO sedan 2003 har jag fortsatt utveckla och fördjupa min kompetens. Det har varit till fördel att också nu 2022 så finns en hög efterfrågan på dessa tjänster.

Det är i synnerhet inom webbproduktion jag tagit steg framåt de senaste 3 åren. Det är en enkel slutsats att det ofta kräver en hel del webbproduktion för att få till en sökmotorvänlig webbplats med hög synlighet på Google. Det räcker inte att bara lägga in några sökord här och där för att synas på Google och få webbplatsen att bidra till fler kunder och affärer.

Några webbprojekt som jag jobbat en del med senaste året

Här ett urval av nya webbprojekt jag jobbat med på senare tid. Se också befintliga och pågående webbprojekt på referenssidan.

Probiobooster

Probiobooster – Mjölksyrade grönsaker och kombucha – Nystartad verksamhet i Borås med webbplats, kunskapsbank och produkter för en bättre hälsa.

Probiobooster - Webbprojekt

 

Annvin rekrytering

Annvin rekrytering Göteborg – Jobbat med Pontus i ganska många år i olika konstellationer. Härligt att få vara med och bidra till er utveckling.

Annvin - Webbprojekt

 

Richard Steen AB

Richard Steen AB lösningar för blästring och ytbehandling av plåt – Projekt inför nytt samarbete med finska Pekotek med fylligare sajt och bättre synlighet på Google.

RichardSteen - Webbprojekt

U Be Smart

U Be Smart, HR tjänster som hjälper företag att utvecklas – Tack till Sophia för mycket gott samarbete i större webbprojekt och även publik sajt för marknadsföring av ert smarta webbverktyg för HR.

UBeSmart - Webbprojekt
 

Wasa Sanering

Wasa Sanering – Saneringsfirma i Stockholm – Jobbat med Daniel i många år och härligt att få förnyat förtroende att hjälpa med en stark webbnärvaro på Google.

Wasa - Webbprojekt
 

Dextera Bygg AB

Dextera – Renovering av K-märkta fastigheter i Göteborg – Nytt uppdrag under hösten med uppgraderad sajt och arbete med SEO och sociala medier för ett stärkt varumärke. Vad duktiga ni är!

Dextera - Webbprojekt
 

Höörs Auktionshall – Auktioner Skåne

Auktion Skåne – Höörs Auktionshall – Nytt uppdrag under vintern med ny sajt och fokus på att driva trafik från Google och öka trafikvolymen till Auctionet där online auktioner med spännande gamla och nya saker hela tiden ligger ute.


 

Så vad kan man tänka för 2023?

Ja det är ju inte så enkelt att se in i framtiden, men att tiderna är osäkra är ju tydligt. Samtidigt känns det inte som rätt metod att gräva ner sig. Jag vill hellre ha hoppet och tänka positivt. Eller som någon sa: Vem bromsar i en uppförsbacke, då tar det ju tvärstopp!

Fler nyheter

Trendspaning – Webbtrender 2024 att ha koll på!

Vid årsskiftet är det dags att fundera på trender vi sett och trender som kommer, här listar vi några webbtrender för 2024. I vår trendspaning med webbtrender för 2024 hittar du bl.a. Lågkonjunkturen verkar fortsätta, vad göra? EU’s GDPR och DMA ställer nya krav t.ex....

läs mer

AdCrea AB nu två år – Va kul!

Ytterligare ett år till ända, med möjlighet till nya insikter och reflektioner. Omsättningen har ökat och fler kunder och nya projekt har kommi till. Här kommer några reflektioner och en summering efter ett andra år för AdCrea AB - Webb & Strategi! Några...

läs mer

Ny artikel i Kunskapsbanken – Lyckas med nyhetsbrev

Det finns en föreställning att epost bara är spam och att det inte funkar som marknadsföringskanal, det stämmer inte om man jobbar smart! Tipsar här om en artikel i kunskapsbanken hur du kan jobba smart med epostmarknadsföring och nyhetsbrev med e-post....

läs mer

Nyhetsarkiv

Kan vi hjälpa dig?