Om oss
Webb & Strategi sedan 2003AdCrea hjälper företag att utvecklas och dra nytta av webben
Vårt mål är att hjälpa mindre företag utvecklas med hjälp av webbstrategi genom konkreta tjänster såsom produktion av webbplatser i WordPress, SEO, Copy och sociala medier.
AdCrea AB är ett enmansföretag men jag använder ”vi” för att få det att låta lite större! ”Vi” passar också bra eftersom jag inte kan allt utan ofta samlar ett team med rätt kompetens för varje uppdrag.
AdCrea – Namnet & logotypen?
Vad betyder AdCrea?
Ad – Annonsering eller lite bredare marknadsföring.
Crea – Att kreera eller skapa, gärna med kreativitet.
AdCrea är alltså ett företag som jobbar strategiskt och skapar kreativ marknadsföring för webben!
Logotypen?
Självklart är det Pepe Juntunen på Pe-form som gjort logotypen.
Symbolen?
Själva symbolen vill föra tanken till ett 360 graders perspektiv med förmågan att hitta en positiv utveckling och rätt riktning framåt.
Varför välja AdCrea?
Kombinationen att kunna erbjuda strategisk rådgivning inom företagsutveckling ihop med design & webbutveckling i WordPress, Sökmotoroptimering, Sociala medier är efterfrågad från många företag.
Min bakgrund sedan 2003 av att både ha förståelse för teknik och ha marknadsperspektivet vad som krävs för att nå ut till målgruppen är en tydlig USP.
”Avgör vad som är verkligt viktigt, och använd tiden på bästa sätt” är ett gammalt uttalande som jag tror mycket på. Jag har alltid jobbat deltid och räknar fortsätta på den nivån. Det ger mig flexibilitet, hållbarhet, livskvalitet och tid över för annat! Dessutom kan jag bekräfta påståendet att produktiviteten blir avsevärt högre när man inte jobbar heltid.
Miljöpolicy
I ett allmänt perspektiv är digitaliseringen en miljöfördel då man går från resor, fysiska möten, mässor och marknadsföringsmaterial i papper osv till digitala lösningar.
Största miljöavtryck kommer från elförbrukning varför webbhotell och elavtal väljs med miljömärkning. Kommer också sträva efter att leda kunder till hållbara lösningar för deras projekt.
Arbetsmiljöpolicy
Målet för arbetsmiljön är att skapa en säker miljö med ett minimum av tillbud, olyckor och risker där de som arbetar trivs och mår bra. Har jobbat en del med arbetsmiljö bl.a. att strukturera Systematiskt Arbetsmiljöarbete baserat på nedan Afsar som jag räknar med ska genomsyra företagets verksamhet:
Afs 2001:1 & 2003:4 – Systematiskt arbetsmiljöarbete
Afs 2015:4 – Organisatorisk och social arbetsmiljö
Afs 2020:1 – Arbetsplatsens utformning
Kvalitetspolicy
Målet är att vara kundernas förstahandsval inom vårt verksamhetsområde. Vi strävar efter att leverera hög kvalitet på våra tjänster med ambitionen är att skapa långsiktiga relationer och överträffa kundernas förväntningar.
Detta åstadkommer vi genom att:
• ha en aktiv kommunikation med såväl kunder som leverantörer
• vara lyhörda för kundens behov och förväntningar i varje projekt
• arbeta aktivt och kontinuerligt med kvalitetsförbättringar
• ha tydliga rutiner för kvalitetssäkring och testfas inför lanseringar
• kontinuerligt jobba med kompetensutveckling och följa nyheter inom verksamhetsområdet.
Revision
Planen är jobba systematiskt med dessa saker och att återkommande kvartalsvis och årsvis följa upp och utvärdera policys med handlingsplaner och utbildningsinsatser.
Webbyrå – Webb & Strategi sedan 2003
AdCrea har inte så många år på nacken, men ägaren David Hyltse har jobbat på webbyrå i Borås med webbstrategi, hemsidor, SEO och Google Ads sedan 2003.
Jag har fått följa många webbprojekt med införsäljning, kundansvar och projektledning med fokus på affärsnytta och kundutveckling. Senaste 10 åren har fokus varit digital affärsutveckling och inbound marketing.
Hjälper mindre företag utvecklas och dra nytta av webben
Målgruppen är små och medelstora företag och genom åren har jag ofta kunnat följa nystartade företag i deras utveckling och behov av marknadsföring och varumärkesutveckling.
Kombinationen att kunna erbjuda webbstrategisk rådgivning inom företagsutveckling ihop med design och webbutveckling i WordPress, sökmotoroptimering och sociala medier är efterfrågad från många företag.
Våra kärnvärden
Det är stimulerande och lärorikt att långsiktigt få jobba nära ihop med kunder inom många olika branscher för en stark webbstrategi. Ledord för oss och det vi erbjuder dig som kund är:
Engagemang – Tillgänglighet – Nyfikenhet – Långsiktighet
Engagerad
Målfokuserad att för varje uppdrag vara proaktiv och leverera ett mervärde genom vår kompetens.
Tillgänglig
Snabba återkopplingar med målet att vara flexibel och lyhörd för dig som kund.
Nyfiken
Kontinuerlig utveckling av erbjudanden, teknik och kompetens så vi ligger i framkant.
Långsiktig
Långsiktiga samarbeten och goda relationer! Igår, idag, imorgon – I branschen sedan 2003.