SEO och synlighet på Google är grundläggande och ingår i princip alltid när man pratar marknadsföring idag. Det är så eftersom man i Sverige gör omkring 55 miljoner googlingar per dag och undersökningar visar att c:a 9 av 10 personer googlar innan de tar ett köpbeslut.
Här listar vi fyra punkter vad en bättre synlighet på Google ger!
1. Mer trafik in till webbplatsen
– Om er webbplats syns bättre och högre upp i resultatlistorna på relevanta sökord och fraser kommer det helt säkert ge en ökad trafikvolym.
2. Fler förfrågningar och leads
– Med ett ökat antal besökare in på webbplatsen blir en naturlig följd att du kommer få fler förfrågningar från potentiella kunder.
3. Bygger varumärket
– Med ökad synlighet på Google positionerar du varumärket tydligare och har lättare att bli top-of-mind inom din nisch.
4. Glädjen att ligga före konkurrenterna
– Denna effekt ger egentligen ingen affärsmässig fördel men boostar egot och på något sätt bidrar det faktiskt som en faktor när man ska ta beslut om SEO-projekt.
Vill du läsa mer om SEO och Sökmotoroptimering kan vi rekommendera någon av dessa artiklar från kunskapsbanken.
– Varför SEO bör ingå i alla webbprojekt
– 10 SEO-misstag du vill undvika
– A-B-C för SEO-projekt