Nyheter & Trender

Webb & Strategi sedan 2003

Vad skulle en bättre synlighet på Google betyda för dig?

jun 12, 2022

SEO och synlighet på Google är grundläggande och ingår i princip alltid när man pratar marknadsföring idag. Det är så eftersom man i Sverige gör omkring 55 miljoner googlingar per dag och undersökningar visar att c:a 9 av 10 personer googlar innan de tar ett köpbeslut.

Här listar vi fyra punkter vad en bättre synlighet på Google ger!

1. Mer trafik in till webbplatsen
– Om er webbplats syns bättre och högre upp i resultatlistorna på relevanta sökord och fraser kommer det helt säkert ge en ökad trafikvolym.

2. Fler förfrågningar och leads
– Med ett ökat antal besökare in på webbplatsen blir en naturlig följd att du kommer få fler förfrågningar från potentiella kunder.

3. Bygger varumärket
– Med ökad synlighet på Google positionerar du varumärket tydligare och har lättare att bli top-of-mind inom din nisch.

4. Glädjen att ligga före konkurrenterna
– Denna effekt ger egentligen ingen affärsmässig fördel men boostar egot och på något sätt bidrar det faktiskt som en faktor när man ska ta beslut om SEO-projekt.

Vill du läsa mer om SEO och Sökmotoroptimering kan vi rekommendera någon av dessa artiklar från kunskapsbanken.
– Varför SEO bör ingå i alla webbprojekt
– 10 SEO-misstag du vill undvika
– A-B-C för SEO-projekt

Fler nyheter

Trendspaning – Webbtrender 2024 att ha koll på!

Vid årsskiftet är det dags att fundera på trender vi sett och trender som kommer, här listar vi några webbtrender för 2024. I vår trendspaning med webbtrender för 2024 hittar du bl.a. Lågkonjunkturen verkar fortsätta, vad göra? EU’s GDPR och DMA ställer nya krav t.ex....

läs mer

AdCrea AB nu två år – Va kul!

Ytterligare ett år till ända, med möjlighet till nya insikter och reflektioner. Omsättningen har ökat och fler kunder och nya projekt har kommi till. Här kommer några reflektioner och en summering efter ett andra år för AdCrea AB - Webb & Strategi! Några...

läs mer

Ny artikel i Kunskapsbanken – Lyckas med nyhetsbrev

Det finns en föreställning att epost bara är spam och att det inte funkar som marknadsföringskanal, det stämmer inte om man jobbar smart! Tipsar här om en artikel i kunskapsbanken hur du kan jobba smart med epostmarknadsföring och nyhetsbrev med e-post....

läs mer

Nyhetsarkiv

Kan vi hjälpa dig?