Nyheter & Trender

Webb & Strategi sedan 2003

Bli en expert i Googles ögon – Så får du högre placering och mer trafik

sep 4, 2022

Googles grundläggande logik är att ranka de webbplatser högt vars textinnehåll är mest relevant för den sökfras som matats in vid sökningen. Dessutom, om Google också bedömer att webbplatsen och innehållet har hög kvalité för besökare som gör olika sökningar så kommer du att få en än bättre placering i sökresultatet.

I grunden är det enkelt, ha ett välskrivet, strukturerat och omfattande innehåll som ger svar på frågor som det görs sökningar på. I praktiken innebär detta förstås en hel del, men en bra början brukar vara att upprätta någon sorts kunskapsbank, dvs att man skapar en struktur med artiklar som tar upp och utbildar inom ert område.

Google har alltid gillat starkt innehåll med kvalitet, nu mer än någonsin. Att tex satsa på en kunskapsbank är mer aktuellt än någonsin och har alla förutsättningar för att bli en fantastisk investering då man ackumulerar innehåll och värde som kommer fortsätta leverera trafik under lång tid.

Läs mer i den fördjupande artikeln: Varför & Hur – Bli en expert i Googles ögon?

På AdCrea AB i Borås har vi jobbat med sökmotoroptimering (SEO) och webbstrategi sedan 2003. Vi har kunnat följa många projekt genom åren som kan titulera sig expert i Googles ögon. 

Fler nyheter

Trendspaning – Webbtrender 2024 att ha koll på!

Vid årsskiftet är det dags att fundera på trender vi sett och trender som kommer, här listar vi några webbtrender för 2024. I vår trendspaning med webbtrender för 2024 hittar du bl.a. Lågkonjunkturen verkar fortsätta, vad göra? EU’s GDPR och DMA ställer nya krav t.ex....

läs mer

AdCrea AB nu två år – Va kul!

Ytterligare ett år till ända, med möjlighet till nya insikter och reflektioner. Omsättningen har ökat och fler kunder och nya projekt har kommi till. Här kommer några reflektioner och en summering efter ett andra år för AdCrea AB - Webb & Strategi! Några...

läs mer

Ny artikel i Kunskapsbanken – Lyckas med nyhetsbrev

Det finns en föreställning att epost bara är spam och att det inte funkar som marknadsföringskanal, det stämmer inte om man jobbar smart! Tipsar här om en artikel i kunskapsbanken hur du kan jobba smart med epostmarknadsföring och nyhetsbrev med e-post....

läs mer

Nyhetsarkiv

Kan vi hjälpa dig?