Nyheter & Trender

Webb & Strategi sedan 2003

Bli en expert i Googles ögon – Så får du högre placering och mer trafik

sep 4, 2022

Googles grundläggande logik är att ranka de webbplatser högt vars textinnehåll är mest relevant för den sökfras som matats in vid sökningen. Dessutom, om Google också bedömer att webbplatsen och innehållet har hög kvalité för besökare som gör olika sökningar så kommer du att få en än bättre placering i sökresultatet.

I grunden är det enkelt, ha ett välskrivet, strukturerat och omfattande innehåll som ger svar på frågor som det görs sökningar på. I praktiken innebär detta förstås en hel del, men en bra början brukar vara att upprätta någon sorts kunskapsbank, dvs att man skapar en struktur med artiklar som tar upp och utbildar inom ert område.

Google har alltid gillat starkt innehåll med kvalitet, nu mer än någonsin. Att tex satsa på en kunskapsbank är mer aktuellt än någonsin och har alla förutsättningar för att bli en fantastisk investering då man ackumulerar innehåll och värde som kommer fortsätta leverera trafik under lång tid.

Läs mer i den fördjupande artikeln: Varför & Hur – Bli en expert i Googles ögon?

På AdCrea AB i Borås har vi jobbat med sökmotoroptimering (SEO) och webbstrategi sedan 2003. Vi har kunnat följa många projekt genom åren som kan titulera sig expert i Googles ögon. 

Fler nyheter

Effektiv säljstart efter semestern – 5 Tips för din webb!

Äntligen! Augusti är här så nu går säljstarten för en av årets viktigaste säljmånader! Se till att du snabbt sätter igång och gör hyfsat rätt saker, där är webben en viktig komponent. Men de flesta har uppstartsproblematik och kommer inte riktigt ur startblocken....

läs mer

Vad skulle en bättre synlighet på Google betyda för dig?

SEO och synlighet på Google är grundläggande och ingår i princip alltid när man pratar marknadsföring idag. Det är så eftersom man i Sverige gör omkring 55 miljoner googlingar per dag och undersökningar visar att c:a 9 av 10 personer googlar innan de tar ett...

läs mer

Nu är det hög tid att uppgradera Google Analytics

Nyligen meddelade Google en stor förändring som påverkar alla sajter som använder Google Analytics. Universal Analytics som funnits sedan 2013 försvinner i juli 2023 och ersätts av Google Analytics 4. Det innebär ett nytt sätt att jobba med webbanalys och man behöver...

läs mer

Ny artikel i Kunskapsbanken – Hur man lyckas med landningssidor

En landningssida är helt enkelt en undersida på din webbplats som dina besökare ”landar” på. Man tänker kanske att man först kommer till startsidan på webbplatsen, men ofta är det inte så. Kanske mer än 80 – 90% av trafiken kommer direkt in på en annan sida än...

läs mer

Nyhetsarkiv

Kan vi hjälpa dig?