För att forma eller sjösätta en webbstrategi brukar man någonstans på vägen sätta upp en workshop för att få ett nuläge och en konkret handlingsplan.
Ofta är det smart att samla teamet till en workshop för att få samsyn, ett gemensamt avstamp och kraft i genomförandet.
Tipsar om en artikel där vi samlat några slutsatser från ett antal workshops med inriktning på webbstrategi. Bra punkter att ha med i sådan workshop är t.ex.:
– Varumärke & Målgrupp
– Nulägesanalys och vad kan man lära av andra?
– Konvertering & Webbanalys – Vilka är våra mål?
– Hur öka synligheten med SEO, Google Ads och på Sociala medier?
– Hur kan vi jobba med innehåll?
– Tidplan / Handlingsplan för genomförande
En stark webbstrategi lönar sig, ofta börjar arbetet med en workshop
Läs mer: Workshop -> Webbstrategi – Vad bör ingå?
Utan tvekan, en stark närvaro på webben stärker ditt varumärke och hjälper dig att få nya kunder och fler orders. En genomarbetad webbstrategi ger dig en konkurrensfördel.