Nyheter & Trender

Webb & Strategi sedan 2003

Jobba smart – Kombinera SEO med Google Ads

maj 31, 2023

Sökordsmarknadsföring med SEO och Google Ads är effektivt! Mer än 80% av alla köpbeslut föregås av en sökning på Google.

Nu har vi byggt på kunskapsbanken med 3 färska artiklar om Google Ads:
– Google Ads för mindre verksamheter, så kommer du i gång!
– 10 smarta tips så du lyckas med Google Ads
– Behövs Google Ads när man kan jobba med SEO?

Några av slutsatserna när man jämför SEO med Google Ads är:
1. Med erfarenhet av Googles Ads (Adwords) och SEO sedan 2003 är det enkla svaret ja, många gånger är det smart att komplettera sökmotoroptimering med sponsrade länkar på Google.
2. Den huvudsakliga skillnaden mellan att jobba med SEO och att jobba med sponsrade länkar är att sökmotoroptimering är lite trögare och långsammare men har potential att ge en högre trafikvolym till en lägre kostnad.
3. En stark fördelar för Google Ads är t.ex. att du enkelt kan jobba med tillfälliga kampanjer och med annonser kan man i större utsträckning styra hur budskapet formuleras och ser ut.

Vi på AdCrea i Borås kan SEO och Google Ads och har jobbat med dessa tjänster sedan 2003. Får vi hjälpa dig till en ökad försäljning och starkare webbstrategi?

Fler nyheter

Några viktiga trender på webben för 2025

I trendspaningen för 2025 inom webbtrender är här några trender som är särskilt intressanta att följa för mindre och mellanstora företag. Några av trenderna inom webb du kan läsa om i artikeln är: AI – Visst är du med på tåget? Tag plats och öka din produktivitet!...

läs mer

AdCrea AB nu tre år – Tjusigt!

Ytterligare ett år till ända, med möjlighet till nya insikter och reflektioner. Omsättningen är stabil och fler kunder och spännande nya projekt har kommi till. Här kommer några reflektioner och en summering efter ett tredje år för AdCrea AB – Webb & Strategi!...

läs mer

En infographic – Så skapar webbstrategi värde

En stark webbstrategi bygger varumärke, ger nya kunder och orders. Ofta sätter man etiketten Inbound marketing på koncept som går i den här riktningen. Det är lite som att man med en magnet drar till sig kunderna jämfört traditionell marknadsföring där man mer skriker...

läs mer

Nyhetsarkiv

Kan vi hjälpa dig?