Sökordsmarknadsföring med SEO och Google Ads är effektivt! Mer än 80% av alla köpbeslut föregås av en sökning på Google.
Nu har vi byggt på kunskapsbanken med 3 färska artiklar om Google Ads:
– Google Ads för mindre verksamheter, så kommer du i gång!
– 10 smarta tips så du lyckas med Google Ads
– Behövs Google Ads när man kan jobba med SEO?
Några av slutsatserna när man jämför SEO med Google Ads är:
1. Med erfarenhet av Googles Ads (Adwords) och SEO sedan 2003 är det enkla svaret ja, många gånger är det smart att komplettera sökmotoroptimering med sponsrade länkar på Google.
2. Den huvudsakliga skillnaden mellan att jobba med SEO och att jobba med sponsrade länkar är att sökmotoroptimering är lite trögare och långsammare men har potential att ge en högre trafikvolym till en lägre kostnad.
3. En stark fördelar för Google Ads är t.ex. att du enkelt kan jobba med tillfälliga kampanjer och med annonser kan man i större utsträckning styra hur budskapet formuleras och ser ut.
Vi på AdCrea i Borås kan SEO och Google Ads och har jobbat med dessa tjänster sedan 2003. Får vi hjälpa dig till en ökad försäljning och starkare webbstrategi?